13 Aralık 2013 Cuma

Çiğköfte görünümlü mercimek köftesi







Yeniden merhaba bu sefer yemek tarifiyle karşınızdayım adındanda anlaşıldıgı gibi mercimek köftesi aslında hiç bir şekilde farkı yok bugün buldum bunu kızımla uğraşırken bir elimde kızım bir elimle eldivenim başladım köfteleri yapmaya  nasıl yapsam nasıl etsem derken bari sıkıp sıkıp atim dedim onunda şekli çiğköfteye benzedi  zorlukta buluş yani




Görünümü bu aynı çiğköfteye benziyor değilmi? 
Mazemeler: 
2 su bardagı kırmızı mercimek
6 su bardağı su 
1su bardağı kısırlık bulgur 
Bir tutam maydanoz 
1 baş soğan 
4 diş sarımsak (isteğe gore fazla yada hiç) 
1çay kaşığı kimyon
1çay kaşığı kırmızı pul biber 
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
2 tane limon (ben ekşi severim )
3 çorba kaşığı salça 
yarım çay bardagi sıvı yag
Hazırlanışı :
İlk olarak tencereye yıkanmış mercimekleri koyuyoruz ,üzerine suyu döküp mercimekler ocakta pişene Kadar kaynatıyoruz mercimekler piştikten sonra üzerine bulguru ilave edip bir taşım kaynatıp altını kapatıyoruz.  Ayrı bir tencerede robotta kıyılmış soğanı sarmısağı  "elde dogranmıcak ya rende ya robot " ve yağı koyup kavuruyoruz. Soğanlar ölene kadar sonra salçayı ekleyip bir iki çeviriyoruz, baharatları ve tuzu koyup karıştırıp kapatıyoruz . en son olarak pişirdigimiz mercimekli karışımı yaptıgımiz sosla soğuduktan sonra limonuda ekleyip yoğuruyoruz . Ardından sekil veriyoruz ister böyle isterseniz köfte şeklinde Afiyet bal şeker olsun efenim :) 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder